☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

sts06.jpgMivel az elmúlt hetekben nem volt olyan nagy pörgés demók terén, ezért úgy gondoltam, most kicsit visszatekintek az időben. Azért nem olyan távolra, csak augusztusig. Az Assembly 2007-en, a Microsoft erőteljes támogatása révén szép számmal akadtak Xbox 360-as indulók. Persze, ahogy a játékoknál mindig fontos elmondani, itt sem árt, hogy ezek még az első generációs Xbox 360 demók, a készítőknek jobban ki kell ismerniük a hardvert, hogy igazán megmutathassák az erejét.

vagas.png
Evoid Droid by Excess & Portal Process

A Norvég scene két neves csapata most összeállt egy demo erejéig. Kellett is az összefogás, hisz egy teljesen új platformra, más programnyelvvel kellett felépíteniük a rendszerüket. A szűkös időt figyelembe véve a srácok igen jó munkát végeztek, ütős effektek és látványos 3d scene-ek váltják egymást. A Credits-partot viszont én kicsit újragondoltam volna a helyükben, és a textúrák színein is lett volna még mit csiszolni. A zene Gloom és Flipside közös munkája, akik hozzák amit vár tőlük az ember, szimpatikus tört ütemeket. A code-ra sok panasz nem lehet, a három demo közül ez használja ki legjobban az Xbox 360 szerénynek nem mondható képességeit. A metaball effectjeik ugyan nem túl látványosak, de eléggé útmutatóak. Ez lehet egy irány, hogy mire is használható egy többmagos rendszer egy demókészítő számára.

Link a demo pouet oldalára: http://www.pouet.net/prod.php?which=31587

STS-06: Microdots by Synesthetics

A Synesthtetics régen nagy kedvencem volt, de a Breakpointos demójuk után ezt szintén végiguntam. Az öt percnyi demo valójában 2 percben még ütős is lehetett volna, de így az ásítozás miatt nehezen tudtam figyelni. Persze alig több mint egy hónap alatt technológia portolással együtt szép teljesítmény egy 5 perces demó, de a nézőt ez nem szabad, hogy érdekelje. Azért annyira nem rossz, lévén az Assembly democompo 2. helyére így is jók voltak. ;) A zene hozza a Synesthetics-nél megszokott magas szintet, a vizuál pedig talán az eddigi legerősebb amit tőlük láthattunk.

Link a demo pouet oldalára: http://www.pouet.net/prod.php?which=31579

f07 – The Function 2007 Invitation by Conspiracy

A Conspiracy-ék ugyan április elsején még viccből írták, hogy Xbox 360-as demót írnak az Assemblyre, aztán a sors úgy hozta, hogy tényleg. :) A már halottnak nyilvánított Addict 2-ből végül is sikerült még egy demót kisajtolniuk a srácoknak. A f07-funciton invitation korábbi munkáikat nézve leginkább a Chaos Theory-ra emlékeztet, csak kilépve a 64k limitből mp3 zenével, és több 3d scene-nel. Vizuális hatásában az elődhöz képest kevésbé egységes, ez van akinek tetszik, van akinek kevésbé, de az érezhető, hogy nem hozott a demo annyi újdonságot, hogy hasonló klasszikus legyen. Érdekesség, hogy a zenét jegyző Xenophobe időközben Conspiracy tag lett, aki nem ismerné a körülményeket, az itt meghallgathatja.

Link a demo pouet oldalára: http://www.pouet.net/prod.php?which=31583

Ugrás sorozatunk előző részére.

Categories: Demo ajánló | Tags

18 Responses so far.

  1. avatar aha says:

    Nekem nagyon tetcik a f07 invit (pont)

  2. avatar Gargaj says:
    wrote
    A Conspiracy-ék ugyan április elsején még viccből írták, hogy Xbox 360-as demót írnak az Assemblyre, aztán a sors úgy hozta, hogy tényleg. :)

    LOL :D
    (gy.k. akkor mar nalunk volt asszem a konzol :)
    [ módosítva Dec. 5. 11:45 ]

  3. avatar Bery says:

    XBox-ra nem kunszt demot írni! Na de Wii-re! ;) Lássuk a 3 legjobb Wii demot, ne az ilyen “magzabálókat”! ;)

    Egyébként nagyon nézhető az f07 invite még mindig, és a zenéje meg nagyon demo zene :) Synesthetics demo meg tényleg sűrűsödhetett volna, a zenéje meg nem is olyan jó, mint ahogy kezdődik.

    [ módosítva Dec. 5. 11:59 ]

  4. avatar Murphy says:

    Gargaj: Pedig szerintem pedig pont te mondtad, hogy akkor még csak vicc volt. ;) Hihetetlen, hogy egy hírsite-nak mennyi fals információval kell megküzdenie… :)

  5. avatar Maxie says:

    sztem egyáltalán nem CT szerű, de lehet hogy ezzel a véleményemmel egyedül vagyok:)

  6. avatar Oswald says:

    “XBox-ra nem kunszt demot írni! Na de Wii-re! ;) “

    hát ez vicces kijelentés c64es szemmel ;)

  7. avatar Gargaj says:

    Murphy: aprilis elseje volt. bocs :P

  8. avatar Bery says:

    Oswald: igazából fogalmam sincs, melyikre mekkora kunszt demót írni, mivel sosem próbáltam. C-64-hez képest mindkettő erőgép, tele lehetőségekkel. A határok tágak, de lehet, hogy rögös úton elérhetők csak :) Az egész csak vicc volt, így bárkinek a szemével vicces kijelentés lehet :)

  9. avatar Murphy says:

    Oswald: És szerinted mit mond erre egy Vic20-as scener? :)

  10. avatar Gargaj says:

    Egyebkent xboxra se olyan egyszeru :) (Nyilvan c64hez kepest urhajo, de ezzel egyutt jonnek a maga hatranyai is, meg ugye mas az elvaras is)

  11. avatar Oswald says:

    valóban, pcn ott van a directx, de a konzolokhoz mi van ? :) saját engine? mert akkor respect :) kezdek rájönni hogy nem is a hardver a kihívás mostanság, hanem egyáltalán hogy hasznákni tudja az ember a dolgokat:)

  12. avatar Gargaj says:

    a 360hoz a microsoft csinalt egy sajat kis pipelinet amatoroknek, XNA Game Studio Express neven, semmi mas nem kell hozza csak egyt Visual C# meg a framework, es maris ultrakenyelmes kis beduggerrel felszerelt kornyezetet kap hozza az ember, szal nyomod a runt es fut a konzolon a demo, barmikor meg lehet allitani, nezni a valtozok ertekeit, esatobbi.

    nem is ezzel van a problema.

    a problema azzal nyit, hogy ugye mivel a C# egy managed kornyezet, ezaltal az olyasmi trukkozeseknel mint a truncatelt float meg a bitfieldek, elegge nyugos tud lenni (nem megoldhatatlan!), 100 meganyi adatot eleg lassan parseol vegig ha byteonkent csinalja az ember (don’t ask), a memoriamanagement pedig eleg csunyan szet tud maszni, es elegge odacsap a frameratenek az hogy ha a garbagecollector tovabb tart a kelletenel. (igen, ezer akad az f07 is.) Aztan vannak meg egyeb haklijai is a 360nak, pl. ResolveBackBuffer()-nel egyszeruen torli a hatteret, bar gondolom azert mert egyszeruen raallokalja a backbuffert a rendertargetre. 1920×1080-ban pedig nemes egyszeruseggel kifagyott.

    summa summarum, mint a mellekelt masik ket abra mutatja, lehet am jo demot is tolni x360ra, ha az ember nem portol hanem nullarol megirja, es nem probalja a kockat belenyomni a kor alaku lyukba.

  13. avatar Gargaj says:

    ja es igen, hogy a kerdesedre is valaszoljak, direct3d alapu a nyelv, 90%-ban meg is egyezik vele, bar ne felejtsuk el hogy ez tulajdonkepp a “hobbimegoldas”, mer ugye a “valodi” fejlesztok rendesen C++-ban toljak egy par szinttel lejjebb, konyekig a videomemoriaban esatobbi. persze az API ott is nagyon kulturalt, mint a Microsoft API-k altalaban, csak ott lehet szabadon garazdalkodni is.
    [ módosítva Dec. 6. 02:38 ]

  14. avatar aha says:

    Cikket Gargajtól! Cikket Gargajtól! Cikket Gargajtól! (Hangos üdvrivalgás, vastaps,és lábbal való dobogás) :)

  15. avatar Murphy says:

    Az XNA-t nem igazán ismerem, XBox 360 SDK viszont kb. a legjobb amivel találkoztam. Ellenben igazán nagy “fun” ps2-re programozni, ahol annyira nincs támogatás semmihez, hogy kvázi a driver szintet is neked kell megírni a hardware-hez. Na annál nagyobb szopatást nem igazán tudok elképzelni…

  16. avatar Jedi says:

    Hmm, lehet Haskellben Xbox360-ra kódolni? :)

  17. avatar blala says:

    Hat ha nagyon nagyon elszant valaki, gondolom meg lehet hekkelni :). Nemtom ez a proci mennyire kompatibilis mas ppc-kkel, de GHC fordit ppc-s architekturakra. Mondjuk a linkelest meg a directx-whatever-bindingent nyilvan meg kell irni. Szoval jelenleg nem :)

  18. avatar Gargaj says:

    hat ha van olyan regisztralt xbox-dev akinek van erre turelme akkor tuti lehet, bar gondolom ott is inkabb az a megoldas lehet a celravezeto mint a Mnemonix Xboxos engineje ami egy alap d3d wrapper python ala.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára